• 1
  • 12
  • 13
  • 14

A45O0502Wil jij jeugdvrijwilliger of maatschappelijke stagiaire worden bij Kindervakantieweek Brandevoort? Fijn! We kunnen je hulp goed gebruiken.

Spelregels voor jeugdvrijwilligers en stagiaires bij Kindervakantieweek Brandevoort

• Je kunt meedoen als jeugdvrijwilliger als je binding hebt met de kindervakantieweek Brandevoort of de wijk Brandevoort. Bijvoorbeeld als je er woont, er op school zit of al heel vaak hebt meegedaan met de kindervakantieweek.
  • Je wordt als jeugdvrijwilliger ingedeeld als groepsbegeleiding samen met 2 volwassen begeleiders (vaak ouders van de kinderen uit het groepje). Je kunt ook ingedeeld worden bij het begeleiden van spelletjes en je helpt mee bij de opbouw en afbouw. Je kunt op het inschrijfformulier aangeven waar je voorkeur naar uitgaat maar we geven daarin geen garanties. De definitieve indeling wordt bepaald door de organisatie.
  • Het wordt als jeugdvrijwilliger ingedeeld als groepsbegeleiding samen met 2 volwassen begeleiders (vaak ouders van de kinderen uit het groepje). Je kunt ook ingedeeld worden bij het begeleiden van spelletjes en je helpt mee bij de opbouw en afbouw. Je kunt op het inschrijfformulier aangeven waar je voorkeur naar uitgaat maar we geven daarin geen garanties. De definitieve indeling wordt bepaald door de organisatie.

Groep deelnemers

Leerjaar jeugdvrijwilliger bij inschrijving KVW

Groep 1 t/m 5

Leerjaar 1

Groep 1 t/m 6

Leerjaar 2

Groep 1 t/m 7

Leerjaar 3

Groep 1 t/m 8

Leerjaar 4

• Er is een maximum aantal plaatsen beschikbaar. Na verwerking van alle inschrijvingen van de deelnemers, krijg je van ons te horen of er een vrijwilligers- of stageplek beschikbaar is. De definitieve indeling hiervoor is in handen van de organisatie.
  • Je wordt begeleid door de commissie Inschrijvingen en (jeugd-) vrijwilligers.Voor jou als jeugdvrijwilliger wordt elke dag een evaluatieformulier ingevuld. Aan het eind van de week krijg je hiervan een samenvatting zodat je kunt zien hoe goed je het hebt gedaan. Als er eerder tijdens de week iets speelt bespreken we dat met je. Natuurlijk kun je ook naar ons komen als er iets is.
  • Alle jeugdvrijwilligers krijgen een KVW t-shirt, welke je tijdens de week elke dag draagt, zodat je herkenbaar bent voor ouders/kinderen en organisatie.
  • Binnen de inschrijftermijn (uiterlijk tot en met donderdag 29 februari) kun je aangeven of je jouw hulp bij de kindervakantieweek als maatschappelijke stage wilt inzetten. Je moet dan natuurlijk wel aan onze voorwaarden voor deelname voldoen (zie hiervoor). Daarnaast dien je natuurlijk elke dag aanwezig te zijn. En je dient op het moment van aanmelding bij de kindervakantieweek in het eerste leerjaar of hoger van de middelbare school te zitten. Na de inschrijftermijn kun je je vrijwilligersplaats niet meer omzetten in een stageplek.
  • Tot de inschrijvingen sluiten (datum volgt nog) kun je aangeven of je de week als maatschappelijke stage wilt inzetten, daarna kun je de vrijwilligers plaats niet meer omzetten in een stageplek.
  • Als je een groepje mag begeleiden ben je aanwezig op de informatiemiddag voor jeugdvrijwilligers. Dit is de zaterdag voor de start van de kindervakantieweek, (op zaterdag 15 juli om 14.00 uur) Tijdens deze bijeenkomst krijg je de laatste informatie over de kindervakantieweek, krijg je jouw t-shirt en een tas met een draaiboek voor de week. Als je bij ons stageloopt, lever je dan je ingevulde stagecontract van school bij ons in en kun je ons nog vragen stellen.

WAT MOET IK NOG MEER WETEN?

Kijk al vast een rond op deze website en lees de voorwaarden voor deelname eens door.

NOG VRAGEN?

Neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..  De vrijwilligers helpen je graag verder met je vragen. Maar doe ze wel een plezier door eerst de informatie op deze website goed door te lezen, de kans is groot dat het antwoord er bij staat.